Steam دیگر به طور رسمی از ویندوز 7، 8 یا 8.1 پشتیبانی نمی کند

روز سرنوشت ساز فرا رسیده است: اگر هنوز از ویندوز 7، 8 یا 8.1 استفاده می کنید، ممکن است به زودی نیاز به ارتقاء به ویندوز 10 یا 11 داشته باشید، زیرا ویترین دیجیتالی بسیار محبوب Valve، Steam، دیگر به طور رسمی از سیستم عامل های قدیمی پشتیبانی نمی کند.

Valve ابتدا فاش کرد که پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را حذف خواهد کرد ارسال یک صفحه پشتیبانی مارس گذشته در این پیام توضیح داده شده است که از 1 ژانویه 2024، کاربران Steam در ویندوز 7، 8 و 8.1 دیگر به‌روزرسانی‌های جدید کلاینت را از هر نوع، از جمله اصلاحات امنیتی دریافت نخواهند کرد. در نتیجه، Valve به کاربران این سیستم‌عامل هشدار می‌دهد که برای جلوگیری از بدافزارها و سایر حملات مخرب، «زودتر از دیرتر» به‌روزرسانی کنند.

در این پست، Valve همچنین توضیح داد که پشتیبانی Steam دیگر پشتیبانی فنی برای مشکلات مربوط به این نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ارائه نخواهد کرد. Valve همچنین نمی‌تواند تضمین کند که Steam در این سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر قابل استفاده باقی می‌ماند.

با این حال، برای روشن بودن، Valve سوئیچ را برنمی‌گرداند و Steam را در ویندوز 7 از بین نمی‌برد. فقط می‌گوید که ممکن است به زودی چیزها شروع به خراب شدن کنند، و اگر این کار را انجام دهند، درست نمی‌شوند.

Valve نوشت: «ما انتظار داریم که کلاینت Steam و بازی‌های این سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر برای مدتی بدون به‌روزرسانی پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ به کار خود ادامه دهند. اما ما نمی‌توانیم ادامه عملکرد پس از آن تاریخ را تضمین کنیم.»

چرا استیم به پشتیبانی از ویندوز 7 پایان می دهد؟

Valve می گوید یکی از دلایل اصلی قطع پشتیبانی از ویندوز 7، 8 و 8.1 به دلیل عدم پشتیبانی گوگل کروم از این سیستم عامل های قدیمی تر است. این یک مشکل برای Valve است، زیرا Steam به نسخه تعبیه شده مرورگر متکی است. شرکت پشت سر نیمه عمر و پورتال همچنین اشاره کرد که نسخه‌های بعدی سرویس گیرنده Steam به ویژگی‌های ویندوز و به‌روزرسانی‌های امنیتی فقط در ویندوز 10 و 11 «نیاز دارند».

Valve پست خود را پایان داد و بازیکنان را تشویق کرد که به زودی به ویندوز 10 یا 11 ارتقا دهند.

Valve هشدار داد: «رایانه‌هایی که این سیستم‌عامل‌های (قدیمی‌تر) را اجرا می‌کنند، زمانی که به اینترنت متصل می‌شوند، در معرض بدافزارهای جدید و سایر سوء استفاده‌ها هستند که وصله نمی‌شوند. «این بدافزار می‌تواند باعث شود رایانه، استیم و بازی‌های شما عملکرد ضعیفی داشته باشند یا از کار بیفتند. این بدافزار همچنین می‌تواند برای سرقت اطلاعات کاربری حساب Steam یا سایر سرویس‌های شما استفاده شود.»

در حالی که ممکن است برخی از افراد اکنون مجبور به ارتقا یا حتی خرید یک رایانه شخصی جدید برای ادامه بازی در Steam شوند، منطقی به نظر می رسد که Valve به جلو حرکت کند و ویندوز 7 را که در سال 2009 منتشر شده بود، پشت سر بگذارد. این یک جهنم است. زمانی که صحبت از فناوری به میان می‌آید، و پشتیبانی Valve از آن سیستم‌عامل برای نزدیک به 15 سال چشمگیر است.

با این حال، اگر به ویندوز 10 ارتقاء می دهید، به زودی آماده ارتقاء مجدد مانند مایکروسافت شوید پایان پشتیبانی امنیتی برای آن سیستم عامل در اکتبر 2025. به عنوان کسی که ناامیدانه به ویندوز 10 چسبیده است، روز شماری می کنم.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *